söndag 20 september 2015

Datorn


2014-10-25 18:24

Jag vaknade till klockan tre och där satt han framför mig. Vi kollade på roliga klipp på youtube tillsammans sen lämnade han mig ensam kvar i hörnet medan han gick och åt. När han kom tillbaka så spelade vi spel tillsammans. Åren gick och vi gjorde mindre och mindre saker tillsammans. Innan jag visste ordet av det så hade han skaffat sig en ny, en yngre som han kunde ta med sig till sängen. Jag kände mig mer ensam än någonsin, nu var han knappt med mig alls och dom få stunderna vi hade tillsammans var guld för mig. Tio år gick och han hade bytt ut de nya flera gånger om som om dom vore strumpor, men jag var alltid kvar som dom gamla favorit jeansen. Tyvärr så började min ålder att visa sig, jag blev tröttare och hängde inte med i svängarna, men det värsta var att han knappt såg mig alls. Ändats när dom nya och unga inte orkade så kom han till mig som om jag vore ett sista alternativ och när jag tänker efter så var jag förmodligen det också. Sen kom den dagen jag aldrig trodde skulle komma. Han bytte ut mig mot en ny och yngre, jag blev bortglömd men lämnade aldrig hans liv. Han hade inte brytt sig om att ta bort mig helt från hans liv, han tvingade mig kolla på när han levde ett gott liv utan mig. Det var den värsta tortyren du kan tänka dig.
En dag så gav jag upp. Nu ska jag aldrig mer vakna när han ropar på mig, om han ropar på mig. Jag orkar inte se hur bra hans liv är när jag hela mitt rasade den dag han bytte ut mig.
Nä, inte är det lätt att vara en gammal stationär dator när alla laptops och smartphones tar över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar